Ette "ikuna-kikuna" arvaa, mitä olen tehnyt tällä viikolla. Vaihdoin koulua ja opintolinjaa... niin, TAAS (alushousujen vaihtovälikään ei ole näin lyhyt)!!! Aihepiiri pysyy kyllä samana, siis kädentaitoja opiskelen edelleen, mutta tällä kertaa homma fokusoituu (hihii, lipsahti sivistyssana) sisustamiseen. Opinnoissa käydään läpi verhoilua, pehmustamista, huonekalujen entisöintiä, tapetointia, laatoittamista, maalaamista, yms. remontointiin ja sisustamiseen liittyvää. Ja aikaisemmasta artesaanin tutkinnostanihan (sisustustekstiilien suunnittelija ja valmistaja) ei ole ollenkaan haittaa, päinvatsoin! :D

Myönnän, että tähtäimeni on vähän vinkurallaan, mutta mitäs muuta minä sille voin tehdä, kuin parhaani. Hakummunta ei ole tuottanut tarpeeksi houkuttelevaa tulosta, joten uusia panoksia joudun latailemaan tuon tuosta (toivottavasti paukut ei koskaan loppuisikaan). Meneepä tämä nyt ihan kielikuvatukseksi koko teksti...

Näin siis kävi. Hirsien vaihto ja kirveen varren veistäminen sai jäädä taakse (en ole tarpeeksi "äijä" niihin hommiin) ja sisustuspipertäminen löytyi sattumalta tilalle. Hyvä niin, koska sellainenhan minä olen, pipertäjä ja ihminen, jonka pitää saada jotain konkreettista aikaiseksi. En kuitenkaan vanno enää yhtään mitään, koska kyllä se mörököllikin minun viemiseeni kohta väsyy (niin ja onhan sen täytynyt minut aina palauttaakin) (Eijeijeijei, minä oon ihan villillä tuulella taas, mahotonta runoilua koko homma...).

Noh, tänään oli kuitenkin ensimmäinen päivä uudessa koulussa ja aloitin neulatyynyn tekemisestä. Se on sellainen pahviputkilo, jonka ympärille ompelin kangasta ja putkilon sisus täytettiin vanulla ja meriheinällä. Sain sen melkein valmiiksi (loput kotitehtävänä), joten huomenna pääsen aloittamaan pikkuisen rahin tekemistä. Toiset kun ovat minua huimasti edellä, niin nään koko ajan mitä tuleman pitää ja työ vaikuttaa kivalta!

Kuvia toivon jaksavani ottaa ja laittaa tännekin (olisi ihanaa, jos olisi niin aikaansaapa kuin joskus ennen..."Ennen oli ennen, ja nyt on nyt, on tukka päästä lähtenyt...")

Kommentoikaa, mutta älkää ruoskiko pahasti. Minusta tulee oikeasti vielä jotain... Sitten kun olen "iso"... :)