Täällä on viime päivinä ollut todella huonoja kelejä! Tänäkin aamuna olin alushousujani myöten märkä, kun kävelin bussipysäkille ja myöhemmin töihin. Ja suomalaisena, tammikuisin lumeen ja pakkaseen tottuneena, minulla ei tietenkään ole minkäänlaisia sadevarusteita mukana enkä ole tullut ostaneeksi, vaikka olen joka toinen päivä tullut "kotiin" uitettuna koirana. Onneksi toinen talvitakkini on käsitelty vettähylkiväksi, mutta ei sekään ole 100% varma.

Tänään päivällä asunnolta katkesi sähköt (joku vika), joten olen nyt sitten hotelli Olümpian Cafe Boulevardissa juomassa kuumaa lattea ja tappamassa aikaa, kun ruokaostoksiakaan ei kannata nyt tehdä. Saa nähdä vietämmekö illan kynttilänvalossa...

Jees, työharjoittelu on tähän asti sujunut oikein mukavasti. Tänään, toisena työpäivänäni, sain jo olla oppilaitten kanssa itsekseni ja ohjata villapallojen huovutusta. Kielikään ei enää ole ongelma, sillä kävi ilmi, että pari tyttöä ymmärtää suomea sekä englantia ja niinpä he toimivat tulkkeina minulle ja toisille oppilaille. Päivä oli oikein kiva ja kun olin lähdössä "kotiin", opettaja sanoi olevansa tyytyväinen ja onnellinen, että sai tehdä muita hommia minun ohjatessa oppilaita. Kerroin sitten olleeni Suomessa kouluavustajana ja hän oli aivan ihmeissään, että sellaisia on olemassa. Mutta se, että hän oli todella tyytyväinen minuun tuntui aika ruhtinaalliselta eikä jalat yltäneet maahan, kun kävelin "kotiin".

Keskustelimme tänään koirista ja näytin oppilaille muutamia kuvia Lissusta ja kerroin heille, mitä Lissu aina touhuaa. Luokan opettajalla on myös koira ja hän kertoi minulle, että oppilaat tulevat aina hyvälle tuulelle, kun hän kertoo koirastaan. Joten tänään minäkin sitten kerroin Lissusta ja he kuuntelivat mielellään.

Ai niin! Olin eilen konsertissa Estonian konserttisalissa ja siellä esiintyivät Seppo Hovi ja Jaakko Ryhänen sekä muutamia hänen virolaisia oopperalaulun opiskelijoitaan. Alkupuolisko oli hyvin oopperapainoitteinen (osia mm. Carmenista ja La Traviatasta) ja toinen enemmän iskelmä- ja popmusiikki painoitteinen. Oli oikein hieno konsertti ja ennen kaikkea hyvin opiskelijaystävälliset hinnat (50 kr = 3,333... €)! Aion mennä kuuntelemaan muitakin konsertteja sekä katsomaan balettia, mutta ooppera ei ole minua varten... tajusin sen eilen. :)

Jeps, eipä tänne tämän kummempia, oikein mukavasti on mennyt ja olen alkanut nyt viihtyä.

Nägemiseni!