Minulla on tapana hauskuuttaa itseäni tylsinä hetkinä muistelemalla vanhoja juttuja, joille olen nauranut maha kippurassa. Yksi niistä jutuista liittyy juuri ruokaan ja "Creme Bonjour Cuisine"-tuotteisiin. Laitamme aina silloin tällöin herra Säädön kanssa helppoa ja nopeaa evästä kyseisistä tuotteista ja tuo "cuisine" on niin kummallinen sana hänelle, että hänen suussaan se vääntyy "kössiiniksi". Ja minua se jaksaa naurattaa kerta toisensa jälkeen!

Olen päässyt jo hiukan tutustumaan virolaiseen "kössiiniin", kun syön päivittäin töissä lämpimän ruoan. Ainekset ovat jokseenkin ja aika pitkälti samat kuin Suomessakin, mutta lopputulokset ovat erilaisia. Kaikki, mitä olen tähän asti syönyt, on ollut hyvää. Ainoastaan "kamasta", talkkunasta jugurtin kera, en hirveästi pitänyt. Tattarista puolestaan olen oppinut pitämään ja se oli oikein hyvää "valkoisen jauhelihakastikkeen" kera! Njam!

Mutta tänään minulle kävi niin sanotusti "vanhanaikainen". Söin töissä lämpimän ruoan tapani mukaan ja tänään ruoka oli erityisen hyvää vaikka olikin ihan "perussellaista". Syötyäni tarkistin ruokalistalta, joka on tietysti viron kielellä, minkä nimistä kyseinen ruoka oli. Listassa luki "herring-jotakin ja kartulid" (en mene takuuseen kirjoitusasusta). "Kartulid" on perunoita, sen jo tiedän, mutta "herring" ei sanonut mitään, kunnes tarkistin sanakirjasta: SILAKKAA!!! Ja minä, vannoutunut kalaruuan inhoaja, pidin ruuasta!!! :D

Ai niin! Olen tutustunut myös sellaiseen herkkuun kuin "kohuke". Se on suklaalla kuorrutettu rahkapatukka ja sisällä saattaa olla hilloa, tms. Ja vitsi, että on hyvää! Ja harmi, kun Suomesta ei niitä saa!

Jeps, mutta nyt täytyy taas mennä, kohta alkaa ohjelma yhdestä lempparibändistäni, Pmmp:stä (Suomen telkkarihan siis näkyy täällä)!