Tämä viikko on ollut hiljaisempaa täällä blogin puolella, koska on ollut aika kiirettä sekä koulu- että kotirintamalla. Ja välittömästihän stressi ja kiire jonnekin heijastuu, tällä kertaa sitten tänne.

Tein viikolla kuitenkin tällaisen löydön survoessani ympäri kämppää ripoteltuja tavaroitani takaisin kaappiin:

172165.jpg

Tämän työn (se on siis matto kylppäriin) aloitin puolitoista vuotta sitten ja tähän asti siinä olen päässyt. Muistan, miten sormet menivät herkästi kipeäksi työtä virkastessa, koska sen materiaali ja koukku ovat huomattavasti paksummat kuin muissa virkkaamissani töissä.

Tänään minulla on taas kuvallista ilmaisua koulussa. Viime viikolla, ensimmäisellä kerralla, teimme muovailuvahasta neniä, jotka sitten päällystettiin kelmulla ja liisteröidyllä sanomalehtisilpulla. Viikolla kävin kaivamassa muovailuvahan ja kelmun nenän sisältä ja levitin gessoa nenän ulko- ja sisäpinnalle. Homma jatkuu tästä pisteestä tänään iltapäivällä. Ihanaa!

Maanantaisin minulla on myös kädentaitoja, mutta kahtena edellisenä maanantaina on ollut hieman huono tuuri ja olen joutunut olemaan poissa, joten kurssin sisältö on minulle vielä vähän epäselvä. Jotain luonnonmateriaaleja siellä kuitenkin pääasiassa käytetään.

Viime sunnutaisessa Strömsössä oli muuten ihana ja helppo koruvinkki, jota pitää ehkä joskus kokeilla...

Hyvää viikonloppua, lähdemme mökille viikonlopuksi!